Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Tuesday, April 16, 2013

New Life Part 2. A MUST READ ENTRY! Lol

Assalamualaikum. Entah apa-apalah line malam ni. Tapi kerana mood yang ada ni (kendatipun secebis cuma) dan sedikit masa yang saya sempat curi ni, bolehla kaaann update sikit. Well. Kata layout dah baharu. Mana entry baharunya kan?! Tapi saya tak suka la gelap-gelap ni sebenarnya. Macam tak bermaya je nampak. Walaupun sexy giteww. WALAUPUN. Okay, mungkin akan ditukar dalam masa terdekat ni. Hal ini kerana, saya berpendapat, blog yang gelap ni mengundang malasnya pembaca nak membaca entry anda. Lebih kejam, nak kunjung pun malas! Eee blog gelap Apikah tu? Taknak ah. Annoying ah.

Hey. Alhamdulillah my life here, sungguh membahagiakan. I love all my subjects! I love my course! Ya Allah, bestnya masscomm!! Bestnya Lim Kok Wing!!! Apa lagi nak cakap? Zzzz idea hilang.



Both are pictures masa emmmmmmmmmmmmm masa shoot for IM4U new video. Huhu. Kenapa huhu? Sebab penat. Laaa penat lagi ker??! Wey. I almost nak muntah kot. Seriously like veryyyyyyyyyyyy almost!! Okaylah malas nak cerita. But yeah, we did have fun. I met new friends masa videoshoot which are from sound and music's students and fashion design's students. Seriously budak-budak seni ni memang cool gila. Coz at first, I terbangak gila rasa nak balik rumah jer. Duh.........
Luckily.. I cuba keluar dari what I named as, anti-social me, and joined them. Oh cool juga saya!

Tapi, being in Lim Kok Wing University of Creative Technology (LUCT), is really fun. I'm serious. Saya rasa campus ni happening sangat. They played music almost every hour. Setakat ni, stress pasal assignment pun takla stress macam masa pre-u dulu. Huhuks. Still boleh handle. Alhamdulillah. Jangan lupa baca Allahumma Yassir Wala Tuassir hari-hari. It helps! :D

Saya tak menyesal langsung pilih LUCT setakat ini. Insya Allah takkan menyesal. I love my friends, my lecturers, my course. Huiiiiiiiiiii bestnya course saya.. Jomla join us kat sini. Nanti masa daftar jangan lupa sebut nama saya coz.............I might get a reward from LUCT hokai! LOL menyempat.

If you guys tengah buat diploma/foundation somewhere, and you get dean list, you boleh datang sini and apply for scholarship tau! Suasana pembelajaran kat sini memang menyeronokkan. Tak tipu. Katanya social life kat sini begitu social. Tapi I yang anti-social ni rasa biaserrr jerr.. Seriously. Haha. As long as you boleh jaga diri sendiri, insya Allah okay. Jangan lupa la baca, Hasbiyallah hu wani'mal wakeel. Sebelum keluar rumah, jangan lupa baca ayat kursi jugak tau. (INI BUKAN PERENGGAN IKLAN.) ;p

Sebenarnya mesti ramai anggap entry ni sepatutnya ada banyak gambar kan... Isk Isk.. Alaa.. Banyak saya upload kat instagram je. Tu pun gambar makanan yang saya makan hari-hari. Gambar pakwe takde.. Sowwii.. ;p

Tu jelah dua gambar tu. Try jugak korek kat phone ni tapiiiiiii hampehz. Balik-balik gambar makanan! 

Overall, I love my life now. ALHAMDULILLAH. Worth it rasanya I tunggu lama-lama. Pilih sana sini. Berperang dengan perasaan negatif. Serba serbi negatif. But.. End up, I tercampak kat sini, an international university. Betul-betul membuka minda. You'll learn lot of new things! In fact, sebelum saya pergi sini, ada juga usha-usha through kenalan yang belajar di sini. And you know what, saya terima feedback yang sungguh negatif. Dahla masatu dah tolak UiTM. BAYANGKAN PERASAANKU KETIKA ITU. Daku menangis mengenangkan nasib diri yang malang sepanjang malam. Tak tahula mungkin dia ada masalah dia sendiri lalu automatik babitkan I dalam permasalahan itu. Kahkah. I dahla suka emosi. Tapi saya gagahkan jua langkah kaki ini atas dorongan insan TERPENTING dalam hidup (parents dan guru tercinta). Betapa beratnya kaki ini, Allah sahaja yang tahu. Tapi saya redha. Saya juga sudah beberapa kali melakukan solat istikharah. Dan saya percaya jalan ini. SAYA PERCAYA!

Alhamdulillah I made it. ALLAHUMMA YASSIR WALA TUASSIR. Ya Allah, permudahkanlah, janganlah dipersulit. Amin. InsyaAllah. Jumpa lagi. Jangan malas nak mai lagi kay. Anything, you can PM me through Facebook. Alohhhhhhhh Facebook I takkaan tatawu! :p

4 comments:

Yuyu Johanna said...

Feeqa! Huhu... Puas nak tunggu budak ni update story. Org cakap tak kenal maka tak cinta. Nah, bila dah masuk Lim Kok Wing baru tau best ke tak... ^_^*

Yuyu Johanna said...

Oh, Yuyu nak amalkan ayat-ayat tu tiap-tiap hari jugak la... Thank you dear.. ^_^*

Pika Wany said...

Welcome! Hehe.. Alhamdulillah kalau diamalkan, Allah memang tolong kita serta lindungi kita dari perkara-perkara tak baik. InsyaAllah!

suhadah saad said...

Lamanya tak jenguk siniiiii.. Rindu nak jumpa awak kat campus !! Kejapnya masa berlalu..sobsobsob Y_Y