Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Saturday, August 18, 2012

NO WEIGHT GAIN DURING RAYA! START NOW!

Assalamualaikum :)

I'm here! Hehe.. So, how are you guys? Me? Happily happy here. Hihi..

Adakah anda pernah TERtahu bahawa saya telah bertekad untuk turunkan 5 kg sepanjang Ramadhan ini? Saya rasa, saya TELAH PUN kehilangan 5 kg. YAY! :D

 Heyyyy! Hows RAYA's preparation? Hehehe... Macam mana nak kawal nafsu makan tu? Haaa.. Di bawah ini ialah SOLUTIONNYA!

Okay. Saya tidak melakukannya dengan kekerasan dan paksaan. Saya relax2 je. Haha.. Saya makan nasi macam biasa. Cuma jumlahnya saya kawal sendiri la. Tak makan langsung pun tak elok. Memang akan ada penurunan berat badan kalau kita tak makan nasi langsung. Tapi ONCE kita makan balik nasi, berat akan naik mendadak semula! Saya tak cakap sesuka hati ya! Saya pernah cuba dah pun ;p

OKAY, saya memang pernah berjanji pada diri sendiri untuk mewujudkan entry ini (penerangan lebih lanjut akan produk). So, here I am! Tadaaaaaaa! Saya akan buat penerangan yang agak ringkas, as long as para pembaca yang mungkin berminat untuk mencuba, boleh faham sikit tentang pengambilan produk ini.



For Lose Weight

FORMULA 1 Shake dan Teamix.


Fungsi Formula 1 Shake basically adalah untuk memberi nutrisi yang cukup pada tubuh kita. Formula 1 shake ni memang VERY BASIC produk kalau kita ada problem dengan badan kita, walau apa masalah pun! Bagi mereka yang bercadang untuk mengambil SUPPLEMENT, YA! Formula 1 shake SAHAJA sudah cukup untuk dijadikan sebagai makanan tambahan anda. Tak payah tablet-tablet bagai. Just shake dan minum je!! Insya-Allah, segala masalah dalaman anda akan selesai. =)

Kenapa mereka yang hendak lose weight kena ambil Formula 1 Shake? Hal ini kerana, Formula 1 shake ini ialah gantian makanan yang akan anda ambil semasa breakfast dan dinner. Breakfast dan dinner just minum shake je kay. Lunch boleh makan nasi macam biasa! No worries! Nutrisi yang cukup akan membuatkan anda sentiasa sihat tanpa menaikkan berat badan! 89 kalori je tau jika dibandingkan dengan nasi lemak atau mi goreng yang hampir kepada 1000 kalori. Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhh! SANGGUP KE UOLS!? (anda PATUT tahu kandungan kalori di dalam lauk pauk RAYA yang bakal anda makan nanti!!! Tiidaaakkkkkk!!)

Oh ya! Formula 1 shake ada lima perisa yang sangat menerujakan. Ahaks! Dutch Chocolate, French Vanilla, Cappucino, Strawberry dan Tropical Fruit. Teehee =)

Okay kita pergi pula kepada TEAMIX (merujuk gambar sebelah kanan)! Ahaaaaaaaaaa...

Teamix merupakaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn produk feveret saya! Haha! Kenapa?? Sebabnya, dengan pengambilan sebanyak satu sudu yang dicampurkan dengan 1 litre air, seolah-olah kita telah berlari 30 minit di atas treadmill machine! SANGAT SANGAT LUAR BIASA DAN WOW KAN??? Haha sebabtu saya telah hilang lebih 10 kg dalam masa 6 bulan je. Tu pun saya tak sertakan dengan exercise! Kalau exercise, 20 kg dah turun agaknya! SANGAT WOW HOKAY! :)

Walaubagaimanapun, saya TAK GALAKKAN jika anda memilih untuk mengambil TEAMIX SAHAJA. KENAPA?? Teamix ni turut berfungsi sebagai membakar lemak, membuang toksin dan segala benda yang tak baik dalam badan. Habistu kalau asyik buang dan buang, apa yang nak masuk balik??

YA! Jawapannya Formula 1 Shake! Mereka memang segandingan! Jangan pisahkan mereka okay ;)

PRICE:

Formula 1 Shake : RM 167.40
Teamix 50 g : RM 131.76
Teamix 100g : RM 228.96

Harga Teamix memang URGHT sikit kerana fungsinya yang sangat WOW tu. HEHE..

Walaubagaimanapun,

Sekiranya anda bersetuju untuk join member dengan membayar RM 98 untuk seumur hidup, anda akan dapat diskaun 25% for ALL product!

PRICE AFTER 25%:

Formula 1 Shake : RM 128.65
Teamix 50g : RM 101.26
Teamix 100g : RM 175.96

*Bagi mereka yang budget, takpe, FORMULA 1 SHAKE SAHAJA would help you to lose weight. Walaupun agak lambat, you'll find dalam masa seminggu je insyaAllah baju2 dah longgar. Lepas 2 minggu or 3 minggu, maybe lambat sikit penurunan sebab tengah tenyeh lemak2 tepu tu.. Hihi.. :) 

Takpe, yang penting SABAR DAN DISIPLIN!!!


PENTING SANGAT!!!

*Sebenarnya, kita ada banyak lagi produk dan TIDAK KHUSUS kepada mereka yang nak lose weight sahaja. Tetapi memandangkan golongan mereka yang NAK LOSE WEIGHT lebih mendominasi, saya tekankan bab ni jelah ya! Hehe..

*Bagi yang ingin mencantikkan kulit, kami juga turut ada outer dan inner produk yang KHUSUS untuk mencantikkan kulit anda (kesan lecur, parut jerawat dan lain-lain masalah kulit).

*Juga bagi ibu mengandung, turut DIGALAKKAN untuk consume produk ini bagi mengelakkan sebarang masalah sepanjang tempoh hamil. Bayi yang dilahirkan nanti juga akan mendapat kebaikan sepertimana si ibu. Kalau saya lah pegnen satu hari nanti, HERBALIFE would be my only one supplement! HERBALIFE buat kita jadi disiplin DAN TAKKAN GAIN WEIGHT semasa pegnen tau selepas deliver baby! ;p

*Ibu yang sedang menyusukan anak dan mempunyai masalah kekurangan susu, YEAH! We have FORMULA 1 SHAKE + FORMULA 3 FOR YOU! :)

*Sebagaimana ibu saya yang mempunyai masalah migrane yang agak teruk jugak, Formula 1 Shake + Formula 3 yang diambil semasa sahur merupakan solution yang TERHEBAT kerana beliau langsung TAK MIGRANE SEPANJANG RAMADHAN ini! Masa first day puasa tu ibu degil jugak sebab beliau sahur makan nasik. Selepas dimarahi oleh saya, LOL, barula nak minum F1 + F3 Shakes masa sahur. See? ALHAMDULILLAH! Dah lama tak dengar ibu mengadu sakit kepala. SYUKUR!

Banyak benda lagi saya nak cakap sebenarnya. Haha. Ok2 last! Ahaaaaaaaaaaa... Kadang-kadang kita pelik kan kenapa la orang yang umurnya sangat muda tapi TENAGA DAN RUPA PARAS kelihatan jauh lebih tua daripada usia sebenar. Aha, itu semua berpunca daripada dalaman tubuh kita yang tak sihat kerana suka makan makanan tidak sihat (minyak, lemak etc). Saya pun sekarang sedang kejar umur dalaman 18 tahun! HAHA of course la nak rupa kelihatan  lebih muda daripada usia sebenar kan? Hehe...

Saya rasa sampai sini sahaja penerangan saya. Ni baru sikit. Sebenarnya banyak lagi! Hehe. Macam biasa, kalau nak tanya apa2 ke, boleh pm saya di facebook (Afeeqa Hazwani) ATAU emel saya, feehazwany88@yahoo.com

Assalamualaikum. Salam Lebaran, Maaf Zahir dan Batin!! ;)

1 comment:

fyza d' fieza said...

feeqa.. fyza dah baca..
hmm agak bernilai jugak yeee..
nanti kalau fyza berminat, fyza cntc feeqa ye :)