Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Monday, January 30, 2012

I am Twenty already! Fuuuhhh.. Penat membesar rupanya...

Ehem.. Ehem.. Assalamualaikum w.b.t. sidang pembaca yang dikasihi sekalian.

Hehe! Sorrylaa I really LOVE to act poyo sometimes. Saja manja-manja... ;p

Post ni memang dirancang. Jangan risau ya.. Post ni mesti menarik untuk dibaca sebab perancangannya sangat cantik. Cun melecun you ols.. Hehehehehehehehehe.. Okaylaa back to normal. Saya bukan begini jika dikenali secara F2F. Sape tak tau F2F tu apa, macam biasa, dia noob! Hehe! Sowilaaa noob tu perkataan fevewet shaye sejak dua menjak nii...wuu.. Saya ni, jika dikenali secara F2F (dah tau belum F2F tu apa??!!), serius juga orangnya. Ehem. Ehem.. EHEM! Banyak pulak kahak neh.. Saya orangnya susah nak senyum. Senang nak berkerut. Raut wajah saya tak menarik langsung kalau tak senyum. Ada orang semasa tak senyum dah cute dah muka dia..apatah lagi bila senyum. Tapi..tapi..tapi..saya tahu, wajah saya bila senyum lebih manis daripada orang yang saya sebutkan di atas tadi. HAHAHA puke!!!

Malas pulak nak merepek nih.. hhhmmmmm...

Tadikan, balik kerja je saya terus serbu atok saya (atok saya means nenek saya, means lagi, emak kepada ibu saya).

Saya: Tok!! Tadi kan, Iqa bukak facebook syaqira.. Dia upload gambar anak Kak Ida! Tembam tok!!

Tok: Hah? Hang nampak kat mana?

Saya: Errrrrrrrrrrrr...

Alamak, atok saya dah nak masuk 80... Jenuh jugak ek nak tukar bahasa agar atok mudah paham kat mana saya tengok gambar anak kepada sepupu saya tu. Saya hampir je nak tukar upload kepada muat naik.. -.-" Facebook saya cakap je internet. At least atok tahu la internet tu apa kan... Takkan muka buku kot? Gerliw doe muka2 buku neh.. *tak berniat kutuk Najwa Latif. She's great what! At least dia berjaya sampai final AJL. Kau hadooo??! Harap karaoke jamban jerlerrrr.... :P

Tinggi harapan aku agar entry ni tak panjang sangat sebab aku macam nak tidoq awai malam ni.. Hehe..

Dah doploh dah haku kanz? Cam tak caya jek.. Aku rasa gak cam aku ni dah tua. Cara pemikiran pun dah jauh beza berbanding tahun2 sebelumnya.. hahahaha statement geli2...

Aku sedar jugak ah, GM banyak ubah aku.. SANGAT BANYAK kot.. :)

Zaman kegemilangan dah berlalu derr..hahaks.. Aku pelik jugak tau mana pergi nafsu aku suka try2 segala fesyen tudung... Siap buat tutorial tuuuuuuuuuu!! HAHA soryla aku dah delete sebab geli! Zaman buat tutorial fesyen tudung, zaman kumpul frens banyak2 tak kirala Myspace ke Facebook ke, frens juta2. hahaha k tipu..





Tengoklah frens aku sekarang tinggal berapa.. Yang betul2 aku kenal je ada dalam frenlist aku. Rah punya frens pun berganda2 lagi ramai daripada aku!! Hehe..... Hey ada Tasha la! Hehe dia jual tudung! :D

Dulu... Facebook aku ni hampir penuh kot! Tapi bila fikir2 balik, entah sape2 la dalam frenlist aku ni. Aku memang pantang ah kalau orang add ni motif dia nak stalk life kita.. Lantaslah aku remove dia. HANYA yang BETUL2 aku kenal je masih ada dalam frenlist aku.. Buat apala nak kumpul frens juta2.. Siap buat fanpage bagai.. Akaun sampai dua, tiga, seploh! hhmm..leceh..leceh.. Entah siapa2 je dalam frenlist tu.. Penjenayah, penyamun, hacker, stalker terhandal, semua ada! Bahaya laaa...tatot..tatot..

Aku mintak maaf kalau ada dalam kalangan pembaca blog aku ni aku terremove dia dari fesbuk aku. Aku tak sengaja. Aku cuma paranoid. Aku rimas jika orang terlalu ambil tahu akan hidup aku. Tu yang takde kena mengena pun aku terdelete sekali. Aku mintak maaf.. ;)

Jadi femes, pada pendapat aku, tak menyeronokkan. Aku dah puas dikenali. Aku dah puas dah nak jadi glemer.. Kan aku dah cakap tadi aku siap buat tutorial laaa, frens bertimbun2, biaselaa nak jadi hot.. Aku pun rajin giler dulu search cara makeup kat youtube.. Arabic makeup la apala.. Lalu aku try.. Cam tak caya jek aku pernah try makeup ikut tutorial tu!! HAHA.. Hmm, 3 bulan dalam GM, orang nampak kita je, nak bergambar bagai. Makeup nak kena ada sentiasa. Mulut nak kena senyum selalu. Kan aku dah kata, muka aku kalau tak senyum, macam orang lain. Macam bukan aku.


*tepung komak

Aku dah puas makeup tebal2. Dah puas! Aku dah puas pakai baju sponsor cantik2, mahal2..

Aku jalani kehidupan aku macam biasa selepas GM tamat. Masuk sekolah je, aku dilantik sebagai Ketua Pelajar@Kapten Pelajar@Ketua Pengawas. Aku sempat masuk sekolah tu tak sampai 2 bulan. Tiba2 aku diberikan tanggungjawab yang besar. Kau ingat senang? Sebab tula aku terus senyap.. Update blog dah jarang2.. Aku jadi semakin serius. Dengan nak catchup study lagi sebab aku tinggal sekolah 3 bulan kot!!

Kadang2 aku berbalik kepada perwatakan lama aku. Gewdiks2, poyo2, banyak cakap.. Aku selidik jugak diri aku.. Lepas GM je, aku jadi pelik.. haha.. Kau tengok aku ni ada ke macam ex Gadis Melayu Musim Ke-3? Hehe! Aku cam biasa jer.. Aku, masih aku yang dulu.. Cuma semakin membesar dan matang. HAHAHA LOL! Aku tak nak ah bajet lemah lembut sebab aku tak la lembut mana. Suara pun beso..garau.. hahaks..

Zaman persekolahan sebelum form 6, memang tak best ah kalau ingat balik. HAHA. Study main2.. Apadaaaa~~ Nakal giler! Walaupun masatu merupakan zaman kegemilangan aku sebab aku kurus comey lotey kaaannzz..

Aku SAYANG zaman form 6 aku. =)

Zaman sebelum form 6 ada gak bercintan cintun. Masa form 6 pon, berkesempatan gak ada crush kejap, menyeronokkan! HAHA. Yelaa sebab dah besar sikit kaaannn bak kata Ciwo.. Hehe! Ada crush sama kelas pulak tu. Time cikgu takde je, berborak2... lolololol... Tapi masatu before aku jadi Kapten Pelajar laaa.. Sekolah aku mana boleh couple2 niii... Kalau couple, siaplah dia! Kalau aku yang couple?? Hahaha nahasss... Lucut jawatan!

Bagi yang sibuk sangat nak tau, aku manede bopren2 ni.. Manala sempat aku nak layan.. Manala ada orang jatuh cinta dengan kapten yang montel lagi garang nii.. Lepas GM je, berat aku naik.. Bahagia ke? Taklah.. Aku memang suka makan..  Aku tau takde lelaki suka perempuan kuat makan.. Kuat bebel.. Kuat marah.. Tapi aku okay je.. Boleh dibawa berbincang.. Carik pasal, aku naik angin lah! Aku cute gak kadang-kadang. Biaselaa setiap orang ada kelebihan dan kekurangan dia kaaann.. :P





Hahaha.. GM dan jawatan yang dipegang semasa form 6, buat aku jadi matang. Biarlah orang tak suka pun, sebab orang yang tak suka kita ada dua sebab je, dia nak kita jadi cam dia atau dia nak jadi cam kita. Biarlah orang nak buat fitnah apa pun.. Aku lek jer.. Orang yang buat kita sakit hati, dia dosa! Tapi kalau kita sakit hati dengan perbuatan dia yang menyakitkan hati kita, kita lagi BERDOSA! Susah kan? Aku ni dahla kuat touching... Sakit hati tu memang.. Tapi aku diam je.. Aku malaslah.. Ikutkan perangai aku yang dulu..macamni;

Weyyy! Kau pehal tak puas hati dengan aku! Settle la wey! Cam gampang siot kau ni!

HAHAHA.. Yela tu Pikaaaaaaaaaaaaaaaaa... Korang pun layankan je entry aku ni.. Aku memang ganaz dulu.. Sekarang lagi ganaz, tapi ganaz yang bermaruah laa. LOL!!!!


Untuk kali ke berapa juta kali aku nak cakap, being famous is so not me.. Aku taknak banyak orang kenal aku.. Sebabnya.. Aku susah nak percaya orang. Yang nampak baik belum tentu baik. Yang nampak jahat pun, belum tentu ada secebis kebaikan dalam hati dia. Aku tak pilih kawan.. TAPI, aku suka selidik orang yang baru aku kenal.. Walaupun aku rabun, aku cuba untuk selidik dia sehinggalah aku rasa dia ni cam okay2, lalu aku pun akan okay2 jugak dengan dia.. Daaaaaaaaaannn.. Aku cepat suka dengan orang yang bersih..dan kelakar. hahahaha.. sebab aku dah kaji gak diri aku sikit-sikit.. huahuahua! Cerewet? Ya, aku memang cerewet. Susah jadik aku nieee...

Oh ya, aku tak suka orang panggil aku Wani! Ciwo sorang je boleh panggil aku Wani sebab dia sesuai panggil aku Wani. Orang dalam ofis panggil aku Wani aku jadi cam pelik sebab kat ofis ada dua orang nama  Wani. TAK SUKA! TAK SUKA! Panggil aku Pika laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... :'(((

Panggil aku Afiqah Hazwani lagila aku suka!

Okay, aku dah lack of idea. Hampir satu jam aku duduk kat sini. Aku dah rindu tilam aku. Aku baru tukar cadar tadi! Bestnyaaaaaaaaaaaaa!! Adakah anda pernah tertahu bahawa cadar pun aku iron? Sarung bantal pun aku iron. Aku takkan bagi bibik aku buat benda2 macam tu sebab aku susah nak puas hati dengan hasil kerja dia.. Hahaks. Tapi dia okay je.. Baik hati sangat2 berbanding dengan bibik aku yang dulu.. Asyik nak ajak gaduh jerw. haha..

Later2, kita sambung lagi tau tau! Esok aku nak teruskan hari aku bagi menambah pendapatan untuk diri sendiri.. Wishlist aku untuk tahun 2012 ni, aku nak hadiahkan diri aku .....................












sepasang................................

















Salvatore ferragamo's flats!!!!!!






Oh ya, I am in 9 size by the way! hihihihi!

xx :**

3 comments:

Natasha Amerludin said...

hewhew. Ada I laa fee. Hee. I setuju semua apa yang you tulis. Kadang2 rasa cam batak je nak famous. Tapi bila fikir tu semua dunia kann. Yes. Jangan percaya orang sangat kann. Nyte2 Feee :)

azalia hjsalleh said...

perangai kita almost sama....
kuat mkn.. kuat bebel.. kuat marah =)

Pika Wany is also me :) said...

tasha, hehehehehehe kaaan?? batak giler.. tak selesa pun ada kalau org knl ni.. wuuu nyte!! Xoxo

azalia, hahahaha yup!!