Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Friday, August 5, 2011

Deklarasi

updated: title dah tukar.. tatawo atas sebab apa.. hehe

Assalamualaikum :)

I've done my first tarawih just now. Ramadhan pertama dan kedua saya mc puasa. Ramadhan ketiga was busy studying etc. Malam ni baru ada kesempatan. Surau Impian Emas sangat selesa sebab ada air con of course CUMA saya rasa nak datang awal esok sebab nak betulkan kedudukan para sejadah yang terlalu rapat, maksudnya gap antara sejadah saf depan dengan saf belakang terlalu rapat. Masa sujud tadi, saya telah cuba mengelakkan kepala saya daripada terkena punggung orang depan tuptup kepala orang belakang terciyum punggung saya. Cemanewww nieeeee.. Oh terjumpa our favourite dentist ever tadi iaitu Doktor Zawiah yang sangatlah comel walaupun usianya sudah separuh abad. Dia suka ajak berborak semasa sedang menggodeh gigi patient, tapi sebagai seorang patient yang giginya sedang digodeh, saya memang tak mampu ah nak borak sekali.. Hanya mengeluarkan bunyi seperti 'Huh..' atau 'Hmm..' je.. Oh lagi, banyaknya manusia pakai mini cooper kat Impian Emas ni.. Saya dah jumpa lebih daripada lima buah mini cooper di sini dan tadi selepas tarawih saya nampak sebuah yang berwarna merah sedang bergerak keluar dari surau. Oh k pemandunya merupakan seorang perempuan bertelekung...

Ok hari ni saya nak buat ulang kaji buat diri sendiri, saya rasa cara ni best. Tajuk hari ini ialah takda tajuk. Sebab saya nak cerita balik berkenaan deklarasi. (dalam Bab Dasar Luar Negara)

Antara deklarasi yang saya ingat ialah:

Eh sebelum itu, deklarasi merupakan perjanjian yang dimeterai untuk mencapai kata sepakat bersama @ MOU or sumting k.

1. Deklarasi Langkawi~~ berkenaan alam sekitar.
2. Deklarasi Bangkok~~ berkenaan ASEAN
3. Deklarasi Geneva~~ berkenaan isu antartika yang merupakan kepunyaan bersama. ~pembabitan Malaysia; Malaysia telah suarakan tentang isu antartika ini.
4. Deklasi Kuala Lumpur~~ berkenaan Afrika. ~
5. Deklarasi Istanbul~~ Developing 8 (D8) iaitu Kumpulan Lapan Negara-negara Membangun yang terdiri daripada;

Mat-Malaysia
Indon-Indonesia
Tangkap-Turki
Ikan-Iran
Masin-Mesir
Bawah-Bangladesh
Pokok-Pakistan
Nipah-Nigeria

haha. K tu je untuk malam ni.

4 comments:

nadee said...

yeah . pika study ! okie , go pika go pika !

Afeeqa Hazwani said...

weeeeeeeeeeeeeeeeeeee kak nadee!! :D

Nurulbadiah Lai said...

dear..ni my emaill
nuyulbadiah@gmail.com

Nurulbadiah Lai said...

take care in ur study..chayokkkk