Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Sunday, February 13, 2011

What I LOVEEEEE to wear =)

Assalamualaikum ya habibi ya maulana.

Cey dan dan je ya habibi ya maulana tapi tak tahu apekebendekah maksudnya. haha who cares kan?

Harini memang dalam mood nak bercerita berkenaan ......(refer title)

Well, sekarang kalau kita dapat perhati pun memang dah bermacam-macam style yang diperagakan oleh muslimah kini kan? BERMACAM-MACAM! Sama ada berlandaskan syarak mahupun tak berapa nak berlandaskan syarak. Tapi hopefully, kita masing-masing berusaha untuk mengikut syarat yang dikehendaki oleh Islam lah ya... I'm also still learning~~

Susah sebenarnya kalau betul-betul nak ikut syarat, saya pun tahu & amat-amat faham. Especially kalau ada yang suka untuk berfashionista. Tak salah! Memang...tapi macam yang saya kata tadi, mestilah selari dengan hukum syarak.

Saya dan Rah pernah berbincang tentang ini. And we really LOVE to talk about it. Seronok! We will talk about this gempak-gempak punya and nobody will dare to interfere. hahaha.. Dan baru-baru ni, Rah taught me about how to wear hijab tutup dada, Aishah Amin's style. She taught me like crazaaayyy but i was too lampi to get what has she taught. At last, gelak gelak gelak gelak until she get bored and said, ko pakailah sendiri! leceh betullah!! HAHAHA Rah cute..

Oh ya, I really in love with Aishah Amin's style which are really sopan, and fashionable. Especially the style with long skirt that i LOVE MUCHOS. Tak tahu kenapa saya suka sangat pakai long skirt tawww (sebenarnya dah tahu apa sebab saya suka pakai long skirt)...haha Hal ini kerana, 1st saya rasa sopan pakai skirt..i mean long skirt dongg.. 2nd, i hate to show my drumsticks which is memang tak patot langsung nak tunjuk pun. LOL. 3rd, i hate wearing jeans & legging which is tak sesuai dengan me yang ada drumsticks juga legging memang tak berapa sesuai nak dipakai oleh muslimah. *Ingat nak copy gambar Aishah Amin pakai long skirt tu tapi I masih ada perasaan segan untuk copy & paste sesuka hati..haha. I dah letak the link so you ols yang berkenan bolehla like that page & belek style dia yang awesome gegila tuu!

Nak tahu apa yang saya gegila suka pakai?? Atau yang saya suka gegila pakai??

Saya suka pakai Arabic style dari hujung rambut sampailah ke hujung kaki. Maksudnya, gaya yang gadis timur tengah suka pakai. Besides jubah or abaya lah kan.. =)




They are beautiful also!! Boleh drooling tengok kecantikan mereka ni. Saya & Rah mula pakai selendang pun selepas menunaikan umrah 4 tahun yang lalu. Masatu memang trend selendang dekat Malaysia ni memang tak berkembang lagi. Masatu pun, nak cari selendang memang susaaaaaaahhhhhhhh sangat!! Nasib baik, sempat beli beberapa helai kat sana so bolehla tukar-tukar pakai walaupun semuanya datang dengan satu kaler je which is hitam.

Perempuan Arab di Makkah and Madinah, mereka memang berjubah & berabaya je tapi kalau perempuan Arab yang moden sikit dia punya style memang osem ah.. Sukakkkk bangetz! Contohnya seperti perempuan Syria, Lubnan, Dubai juga Iran.

Kenapa saya pilih gaya perempuan arab? Sebab ianya trendy, kemas, & sopan of course. JUGA lain daripada yang lain. Kaler-kaler yang dipilih juga merupakan kaler yang not too striking tapi elegan. LOVE IT!



Ohhhhh the skirt! ADORABLE!


I wanna have a boot one day.
Yayay Yayayyy... :D


Apa yang saya pernah perhati, arabian girls suka pakai bell bottom. Jeans or whatever memang spesies yang longgar-longgar or they usually called as wider-legged jeans. Cun kan? lepastu pakai dengan wedgy. OSEMMMM!

Saya suka sangaaaatttt 3 gaya di atas. Copied from THIS.

~~Droolingg~~~ leleh....lelehhhh...... ;p





Bila berhijab pula, mesti loose style... eeeee cantikkkk sangaaaattt!! eeeeeeeeee....


Mereke juga suka pakai trench coat which is yang saya memang suka ponnnn!! Loose style hijab, trench coat, wider-legged jeans & a pair of boot or wedgy are equal to awesomeness. Teheeee.....lovin it lovin it!!! :D
Cantik kan? I have one just like this. Beli kat Seoul, Korea 3 years ago. Nasib baik muat lagi..teheeee....

Kesimpulannya saya suka gaya yang anggun dan elegan. Just like those arabian girls. Nampak charismatic & sophisticated. piiwwiiitt... Well, saya memang suka berangan pon! Tapi doa-doalah angan-angan jadi kenyataan...heeeeeeeeeeee.....

6 comments:

ween said...

cantik, but trench coat and boot don't really suit our wheather.

btw, love their satin headscarf! :)

shazzy :) said...

awak, tengok the precious pumpkins ade pin-pin comel :D

azalia hjsalleh said...

yupz2, suka jugakkkkkk tgk gadis2 arab bergaya.
dorg pun mmg dh chantek semula jadi
pakai apa pun chantek

Miss D'ya said...

wah.. nice laaa.. =) ermmm... D'ya pon minat dalam fesyen2 ni.. thanks for info.. =)

http://miss-dya.blogspot.com

LizzScarf said...

Trend hijab skrg more to arabian. mmg awesome sgt. Ya habibi tu maksudnya kesayangan ku :)

regards,
Lizzscarf.com

Afeeqa Hazwani said...

Thanks sume!! XOXO :D