Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Thursday, February 10, 2011

Macam tak caye je, saya pernah lalui saat paling manis itu :)

Assalamualaikum!


Kadang-kadang kan, cam tak caye sangat yang saya pernah join program Gadis Melayu 3 ni tau. Sangat tak percaya! Tambah-tambah tak caye yang sekarang ni saya telah pun menjalani kehidupan seperti biasa iaitu kehidupan sebagai seorang pelajar tingkatan enam...dan seorang pengawas pulak tu. HEHE.. seorang Afiqah Hazwani, pelajar tingkatan 6 Atas Sastera 1, yang selalu selebet, muka berminyak, kelam kabut, dan suka cakap laju...tehee...yang juga sering sangat bershhh shhhh setiap kali ada pelajar yang berbual semasa perhimpunan/semasa membaca doa/semasa menyanyikan lagu bangsa Johor, lagu sekolah, lagu Negaraku. Ohhh..kadang-kadang satu-satu memori indah sepanjang Gadis Melayu datang menjenguk fikiran saya membuatkan saya tersengih sendirian.. Ada juga di antara schoolmates yang kadang-kadang mengusik, 'Hai Akak Gadis Melayu, mintak autograf?' sweet sangat pada saya, dan saya hanya mampu tersenyum. Masa tu lah juga, tiba-tiba rasa macam, 'Eh aku pernah join GM ke? Macam dalam mimpi lah pulak..' hmmm...

Sebenarnya kan....hehe.. saja-saja je post entry ni sebab RINDU sangat nak buat tasking macam dalam GM dulu! heeeeeeeeeeeeeee.... sebab apa tawww.. tak caya kan, tanyalah kawan-kawan GM saya yang lain, apakah yang paling bessstttt sekali setiap kali tasking atau penjurian? Masa penjurian lah especially... Nak tahu tak apa? hehe...

Jawapannya: PALING BEST bila kena makeup dan TERAMAT BEST bila selesai makeup je, Kak Ayu Wardrobe akan bagikan kitorang baju-baju & tudung-tudung yang akan dipakai oleh kitorang lepastu. YaAllah masatu mesti tengok baju sape paling cantik! Tapi baju-baju tu semua memang lawa-lawa! Tak sabar-sabar nak pakai. Lepas pakai je, pergi kat Kak Ayu lepastu Kak Ayu alter-alter mana yang gedebeh dengan peniti. Siap je, Kak Ayu lilitkan tudung. Cantiikkk.. Kak Ayu kreatif sangat. Dan saya rindu sangat dengan Kak Ayu sebab Kak Ayu baaaikkkk...cutee.....anddd......baby dia pun cute! Nama baby dia kan, Airis Mikaela Azura. Comel gilerr...macam Kak Ayu. Dahlaa nama Mikaela..tiru nama Megan Fox kat dalam Transformers..eeheeee... Since I love babies, saya selalu tanya pasal Mikaela kat Kak Ayu & Kak Ayu pulak rajin layan saya... ;p Tapi sayangnya, saya takde bergambar bersama Kak Ayu. Kak Ayu selalu busy.. Yelaa kitorang ada 9 orang! Yang bertudung ada 6. Semua dia yang kena siapkan. Kak Ayu memang best!!


Gambar ni, Kak Ayu yang lilitkan tudung. Anak syria & tudung luar tu sponsored by Najjah. Cantiikkkkk...tapi belum berkemampuan nak beli sendirik. huahuahua....
*With Kak Azie yang cantik & hot momma! Kak Azie is one of our makeup artist :)
Ohh ni masa photoshoot dekat Utusan. I was kurus masa ni. Sangat kurus.. haha. Sekarang??






Haaaaa ni pulak, selepas selesai internal judging with Datuk Seri Farid Ridzuan dan barisan eksekutif tertinggi Media Prima Berhad. Nerves gak masa ni tapi I've done my super bestttt!! Uwaarggghhhh kurusnya masa nieee... Tak pakai PB pun tauuu.. Less lemaks! Did you seeeeeeeeeeeeeeeee???





Tau...dah pernah upload gambar ni. Tapi entah kenapa saya suka sangat gambar ni. Sebab, pada malam paling terpenting, Kak Mas yang makeupkan saya dan it was too perfect! Saya puas hati sangat...
Nak tau sesuatu tak, saya suka sangat dimakeup sebab rasa macam mengantuk dan best sangat. Taktahu kenapa..heee..
Pada malam final tu juga, buat julung-julung kalinya saya pakai fake eyelashes. HEHEE... Oh ya, saya tidak bersetuju untuk kening saya dicukur pada malam itu.



Dalam bilik makeup.. Nak balik dah masa ni. Sila tengok mata saya, mata penat kan?? Dan mengantuk jugaa... Sayang sangat nak tanggalkan 'sentuhan' Kak Mas.. fiwiittt... Oh ya baju ni bernilai lebih kurang RM 2k. Dan baju yang saya pakai semasa press conference dekat Bora Asmara, bernilai hampir RM 4k. Tu yang bessstt tuh. HEHEH.. :P



Suka jugak gambar ni sebab jadi Mafia.. eheeeeee...


Satu-satunya benda yang saya lupa nak cerita kat you ols, saya ada belajar pasal kawen-kawen masa dalam GM. Jangan jelessss... Tapi tak disiarkan kat TV sebab nama pun kitorang BELAJAR. Off record. Macam kelas lah masatu... Kelas kawen..hehe.. Bessstt.. Mestilah besstt bebb.... Alaaa bukannya cerita kawen sangat, persediaan kawen je.. haaaa...




Beginning... Jakun muka kena makeup. Jakun pakai high heel. Sangat jakun masatu. Tujuan ambik gambar ni sebab nak mms kat ibu masatu...heheee... Haa, masa ni Kak Mas yang makeupkan! Kak Mas makeupkan saya betul-betul semasa intro dan penutup..huuu.... kebetulan kan..




MASA AUDITION!! gemok-gemok pun diterima jadi top 9. apedaaa.. hahaha...








Takdelaaa... saja-saja je terkenangkan memori sepanjang GM..tu yang post entry ni. Mungkin ada yang boring baca kisah yang sama dan tengok gambar yang sama, tapi saya suka....saya tak pernah rasa bosan dengan memori manis ini. Sebabnya kaaannn... punca entry ni wujud pun kaaannn sebab saya betul-betul rindu nak kena makeup lawa-lawa and pakai baju sponsor lawa-lawa, vogue the vass! Bila lagi tah dapat camtu, masa kawen nantilah kot! sheeeezzzz.... :P

7 comments:

♥yaya budak suka embun♥ said...

kamu mmg cantik :D

nurayunni said...

kamo tetp cantik mcm dulu...
suke tgok...:)

Nzyrahun said...

suka baca blog sis feeqa <3
hek hek dahlah cantik :p jeles betul hehehee <3

Good luck dalam semua perkara :)

Mya Shukor said...

eeeeeee best besttt. dulu masa GM keluar front page dekat surat kabar MEGA saya sibuk sibuk cakap dengan semua orang yang saya kenal awak, awak ada blog, sama umur bla bla sekolah dekat penggawa timur kan? kan? ehehehee orang johor pulak tu. suka sangattttt. :)

azalia hjsalleh said...

bju u yg colour pink tuh , plg lawaaaaaaa suka tgk ;)

Afeeqa Hazwani said...

yaya, heee takdelah dear biasa jer :)

ayunni, masih comot mcm dulu..ngehee :P

nzyrahun, ouh tidak begitu sgt.. :P btw, thank you.. you too! :)

mya, heeeeee comels & sweet of you! i sekolah taman daya darl~~ :)

azalia, its from HAJABA. sponsor jer... hihihi ;P

Gee said...

cantik sgt make up dan tudung tu...anyway time tu Hai-o sponsor Premium Beautiful kan? Still pakai lagi?