Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Thursday, January 20, 2011

Friend Request Di Facebook

Assalamualaikum dan selamat bertemu di entry kali ini.

Memandangkan saya sentiasa beridea untuk mewujudkan entry baru, jadi, rasa macam rugi pula tak curahkan idea tersebut di sini. Hehe.. padahal idea tersebut takda lah gempak mana.

Memandangkan juga saya agak free pada waktu ini, jadi, waktu ini tidak akan ku siakan begitu saja.

Baru-baru ini saya realize saya telah menjadi seorang yang agak loading. Sebagai jalan penyelesaian, semua benda yang saya rasa penting, saya akan catat. Kalau dulu, saya bajet otak cukup kuat untuk ingat semua benda namun telahan saya tak pernah benar.

Oh ya, tadi saya belek friend request di facebook sebab semakin lama tidak dibuka, semakin meningkatlah jumlahnya, semakin serabutlah kepala otak, semakin sakitlah mata sebab mengadap skrin lama-lama dannnn akhirnyer boleh bikin gue pusing donggggg

Hampir 90% merupakan mereka yang berjantina lelaki.

Tapi memang mintak maaplah banyak-banyak coz hampir 90% daripada mereka juga telah saya ignore.......

Kebiasaannya atas sebab:

a) Kiterw tau awak bukan betul-betul nak berkawan dengan kiterw, jadik tokleh semakkan friendlist kiterw..nanti account kita cepat full...tak sukerw.... (walaupun kita tak pasti apa niat dia add kita, biasanya kita akan automatically assume dia memang tak betul-betul nak kita ada dalam friendlist dia)

b) Saya takut sikit dengan para lelaki especially yang dari profile picture je dah kelihatan lain macam jer gayanya...

c) Err especially yang tua...

d) Yang tak letak gambar sendiri. (letak gambar spongebob atau naruto atau chibi maruko chan etc)

e) Yang letak gambar orang lain. (Hanis Zalikha atau Irine Nadia Marcello) ;P

f) Mutual friends takda sorang pun atau ada sorang dua yang saya sendiri pun kadang-kadang tak kenal.

g) Dari negara seberang...errr tak tahu apa motif tapi memang tak berapa nak rajin untuk accept as friend.

h) Profile picture tak jelas dan default name pelik-pelik.

Tu jelah. Bukan apa, untuk mengelakkan kejadian pelik daripada berlaku.


Dan yang selalu di accept ialah:

a) Kawan-kawan lama.

b) Kenalan satu sekolah. Kecuali yang kelihatan aneh, err

c) Mutual friends yang kebanyakannya saya kenal.

d) Orang yang memang saya dah lama nak add dia tapi saya malu.

Tu jelah setakat ini. =)






Tapi apa-apa pun, bagi mereka yang pernah add saya dan saya terignore mereka, dan mereka baca entry ini, bolehlah gegar je inbox facebook saya. Saya betul-betul tak kisah pun. Bukan nak demand ke apa tau, tidak sama sekali tauuuuuu TAPI saya pernah alami kisah ngeri sebab dulu sesuka hati je approve entah siapa-siapa. Sejak kes itu, 600++ friends telah selamat ku remove.. sobbbssssssss...

4 comments:

Lupi said...

kebanyakan ciri2 yg tak accept i penuhi, huahua

Afeeqa Hazwani said...

ouh really? haha entah entah :P haha

Ida Fahani said...

hehe...nak add..tp nnt afeeqa reject plak

Afeeqa Hazwani said...

ida, taklahhhh.. hee :)
perempuan mmg selalunya diapprove :)