Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Monday, April 26, 2010

The Mandarin Language Test

Fuh. Fuh. Lao shi kata senang? Whutta?? Dalam hati aku kata.

Mula-mula lao shi tanya berapa percent yang aku dah revised? Aku ni pun konon nak bajet stylo tercakaplah 90%. Fewiitt hebak la konon. Padahal habuk pon tarak wakaka.

BANYAK GILERK ah recognizing words. Maksud aku, tulisan-tulisan cina bagai tu. BANYAK GILERK... Lao shi kata reading je yang banyaakkkkk.... T__T Lao shi tipuuuu....

Terkial-kial gak aku tadi. Masa yang dibagi supposed to be 1 hour je tapi aku buat sejam setengah camtu ah. Termenunggg...pikir jawapan.. Air dahlah lupa nak bawak..daahhh kepala aku kurang oxygen.. hihiks

Mintak-mintak dapat A+! :D







I am searching for new jeans. Fuh fuh.. Jeans yang ada sekarang ni, nak pakai tu sampai semput-semput siotttt.. Especially kalau baru lepas basuh, gilerk ah aku rasa macam lemak-lemak peha aku terlipat-lipat woohoooo.. Jeans brand apa ek yang ada size untuk perempuan punggung dan peha tak kecik (bbrrrr haha) tapi stylo punyer? Dan di mana kah terjualnya jeans brand tersebut? Aku selalu tengok minah-minah Arab yang badan besar-besar tu punya jeans stylo mylo huu.. Mana dorang beli hah? *Nak yang ada banyak pilihan size dan mesti ada gaya dan reject brand kejam yang cuma sediakan jeans untuk perempuan punggung macam takda atau perempuan punggung besar (lawannya, hihik).. Yang punggung kecik (lawannya ;p) pun nak nampak gorgeous bersama jeans juga, apaaa...

Tiba-tiba terimbas masa ibu belikan aku satu dress tanpa kehadiran aku di situ. Nak ikut logik, mana boleh ibu agak-agak je size badan aku ye dak? Karang kalau tak muat, nayaa. Rupanya ibu ternampak ada satu perempuan Arab sedang mencuba-cuba dress tersebut. Kata ibu, cantik sekali dress itu di tubuh montelnya. Bentuk badannya sebiji-biji dengan badan aku pulak tu, lalu ibu terusan meneruskan niatnya untuk membelikan dress itu buat aku.. Aku paling dan terpaling suka dengan pilihan ibu buatku. Kalau ibu tak suka, maka aku pun kena tak suka. Kalau tak, pasti akan menyesal di kemudian hari.

Aku sayang ibu aku :)

13 comments:

suraya aris. said...

good luck :))
teringin nk blaja mandarin tw . hehe

Afeeqa Hazwani said...

hehehe belajar dgn i jelah! ;p

suraya aris. said...

hehe boley2, org da pro kn.hehe :))

Afeeqa Hazwani said...

teheee pro hapenye! :P

suraya aris. said...

hehe pro la tu:)
da pro 4 language lg
malay, english, mandarin, jawain, haha :D

Afeeqa Hazwani said...

hanya mampu mengaminkan! heee

OshKosh BgOsh said...

gud luck budak

Afeeqa Hazwani said...

shah,


budak? manede budakkk T__T

thx btw :')

Husna Ali said...

seluar jeans aku pun dah semakin semput semput kalau nak pakai. payah lah duduk rumah tak buat apa ni. haiss. aduyaiii kena cepat cepat pergi sambung blaja, kalau jauh ngn family boleh kurus kan? bagi pendapat sikit. HAHA.

btw, semoga dapat A+ ye :D

Afeeqa Hazwani said...

una,

betul tu. aku sokong, haha sebab aku tak tahan dengan mom's cook je. lain2 boleh tahan.. dahtu, kat rumah boring, nak hilang boring, makan ah! :P

Afeeqa Hazwani said...

oh ye, thanks btw yek! hihihi

full of love,keyna said...

i teringn nk blaja mandarin,hehe

Afeeqa Hazwani said...

keyna,

fee ade. blajar dgn fee je, hihiks