Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Wednesday, February 10, 2010

English and Mandarin classes :)

Jintian si xing qi san :')
(Today is Wednesday. HEHEHE)

Well, selama ini saya tak pernah pun bercerite tentang English and Mandarin class saya secara terbuka kan? Secara mendalam pun belum lagi kan? :)


So, lets start the story!


Okay. My classes was very interesting! Sangat sangat. Kami enjoy berada di dalam class tersebut. Ianya bukanlah sebuah class yang skema ke nerdy ke serta boring dan apa-apa lagi yang seangkatannya. Walaupun theres only three students je dalam class, class dah cukup bersemangat. Dan walaupun hanya saya seorang saja semasa Mandarin class, class tetap bersemangat. He He.


Semalam, we discussed about 'Allah issue' di mana ada certain-certain news yang saya kurang tahu sangat. Pasal sodomy issue pun kami discussed sama-sama sehingga kena terangkan dekat May Ji betapa apakah sodomy itu dan betapa apakah biseksual itu. :'p

Plus, semasa teacher tanya about 'actions we do every day', bila sampai turn May Ji, dia pun kata melepak but teacher said it must be Verb 1 so, should be lepak lah kan. Tapi, May Ji kata, mengepak. Dia sebut cam meng-epak. Masatu, saya pun bantai gelak kaw-kaw punyaaa. HA HA. May Ji mungkin konfius agaknyaaa apakah root word bagi melepak. Huehue.


Sebelum terlupa, besides me and May Ji, theres another girl yang nama dia sama dengan saya serta duduk di sebelah saya semasa class. Nur Afiqah Radhiah. Dia ni kawan saya masa darjah dua (dulu kita panggil kafa 2 ke printis 2, tak ingat dah) semasa kami bersekolah di Sekolah Agama Kangkar Tebrau yang guru kelas dia nama Ustad Syafiq yang gatal. Eh, bukan nama dia ada 'yang gatal' kat belakang tu tapi dia memang gatal sebab masa saya tanya dia, 'Ustad, ustad, ustad suka pelakon hindustan siapa ek? Saya suka Kajol..' Lalu ustad tu pun jawab, 'Saya suka Hazwani Khan..' Dia senyum menggoda walaupun saya tak tahu apa-apa langsung masatu.
Bbbbrrrrr (-_-")



Okay, lepastu je, Afiqah pun pindah sekolah lalu kami tak jumpa lagi dah. Rasanya tu je last jumpa kut. Masa darjah dua. Lepastu tup tup tup the latest one, dia bersekolah di SM Sains Muar :')


Masa first-first tahu kami seclass di pusat bahasa ini, dia tidak berapa cam saya. Cuma yang dia tahu, saya ni kakak kepada Nadzirah Hazwani since adik kepada Afiqah ni kenal sama Rah. Saya sangat mengecami dia. Dia kata macam kenal saya nii, at last nak tahu dia kata apa.....


Oh! Ni Afiqah yang suka Siti Nurhaliza tu eh? Haaaa... Kita pernah naik van Pak Ali sama-sama kan?

He He He


Masa darjah dua tu, kami bukan setakat rakan seclass, tetapi rakan sepermainan juga (main-main dalam van). Turut bersama kami masatu ada seorang lagi budak perempuan yang masatu saya rasa dia comel sangat iaitu Nik Iesya.

Haihhh, what a memories...... C=



Now, kami bertemu semula setelah hampir sepuluh tahun tak jumpa. Kami supposed to meet up hari ini, tapi almaklumlah, ada halangan-halangan yang tidak dapat tidak dielakkan. We will meet tomorrow lah nampaknya, before the class starts at 1p.m. Yuhuuuuuu :)










Haaaaa.. Ini dia satu hal penting yang harus saya kemukakan di sini. Ya. Di sini.


Saya sangat kurang senang dan tidak senang duduk akan makhluk yang mempertikaikan kemasukan saya dalam English class ini. Panaaassss je punggung nih. Mempertikaikan macam mana ye?

Baiklah. Dia mempertikaikan macam, 'Wah, teruk gila sangat ke english kau sampai kena masuk class english ni....' Sumting-sumting like thatlah. Yang buat darah gua menggelegak.

Betapa close mindednya mereka! Macam ni ke nak maju? HAR HAR.

Nak kata mereka pandai english sangat? Ceh. Haaakkktuuiiiiihhhhh


Eee gua tak main ah english cikai-cikai yang bila kau cakap dengan Mat Saleh pun mereka tak paham lalu mereka cakap kau ni merepek apa entah. Gua blaja international english. Dekat tempat gua blaja, ada ramai gak orang-orang tua yang blaja english cam ni heh. AGAIN, bukannya blaja english cam english yang kau nak jawab pekse kat sekolah tuh.

Sini ah gua nak cakap sikit. Gua taknak ah belagak-belagak nih tapi sikit ah gua nak kerek di sini. Dekat sekolah dulu, Alhamdulillah gua punya English marks pada tiap-tiap kali tests atau exams, Alhamdulillah sekali lagi, sering kali can go. Alhamdulillah... Cikgu english gua masatu nama dia Puan Vimi, dia suruh member gua baca gua punya essays sebab gua punya essay kira boleh tergolong dalam good-good jugak ah walaupun gua rasa essay gua meraban gak.

Tolonglaaaaahhh takyah nak kerek merek dengan gua. Gua kalau nak kerek merek boleh je tapi gua malas sebab gua tahu orang yang kerek merek ni sebenarnya dia nothing bukan something. So, pleeeaaaaasseeee lah eh?


The apologize was already accepted, sir (xian sheng). Cuma, theres another nan hai zi (boy) yang pertikaikan benda yang sama.

By the way, thanks for reading. :)






Okay! Zai Jian! Xiawu ni men!
(Okay! Good Bye! Afternoon everyone!)

Patutnya jadi entry 'Mari berdikit-dikit Mandarin bersama Fee' dah. Huehue.