Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Tuesday, December 22, 2009

Tempat jatuh lagi terkenang, apatah lagi tempat bergantung..

Salam satu malaysia semua!

My vacation was not so good. Boring. Tapi taklah vacation sangat kut. Tujuan utama pun dah terang-terang bukan untuk bercuti-cuti, bersantai-santai. Nasib baik bawak lappy (I letak nama dia Umar Mahathir hihi) bersama. Er, macam rasa nak panggil dia Ryan lah. Panjang sangat je Umar Mahathir tu.

Dengan adanya Ryan, interesting lah jugak kehidupan ketika itu walaupun Kuantan asyik hujan dopopatjam. Baru nak layan perasaan dekat Pantai Teluk Cempedak. Selalunya kalau menginap dekat Hyatt Regency, memang lah tiap-tiap masa lapang kita lepak dekat pantai pastu jalan dari hujung sana sampai hujung sini dengar MP3 lagu-lagu sentimental tangkap leleh only. Biasanya berdua saja dengan Rah. Time tu pun bukan jatuh pada musim tengkujuh. Ni, dahla menginap di Vistana, of courselah jauh lebeh kurang 3km dari pantai lepastu asyik hujan je lepastu Vistana macam tak kick sangat ah. Mungkin sebab takde tempat nak layan tangkap leleh. Ha, kalau berjalan-jalan di pantai sambil layan sentimental macam My All ke Because You Loved Me ke, mode romantis pun tiba-tiba boleh on, haaa masatu baru sesuai nak tonton New Moon. Ni tidak, tengah tonton New Moon boleh mengantuk lepastu bermonolog dalaman, kenapalah aku tak tonton 2012 sekarang... (-,-")

Memanglah I nasihatkan, kalau pergi Kuantan tolonglah stay di Hyatt Regency. Taktahu lah kenapa I sangat-sangat jatuh cinta terhadap ia. Ayah dah menyesal dah terchose Vistana untuk kite sume stay dua malam di situ walaupun selama-lama ni, tak pernah pun tak stay di Hyatt. Asyik-asyik Hyatt. Sikit-sikit Hyatt. Sampaikan tiap kali I masuk Hyatt, I mesti cakap camnih dekat Rah, 'Honeymoon aku kelak, aku mahu ianya berlaku di sini.' Pernah juga Rah berkata, 'Aku tak kisah lah.. Tak honeymoon kat oversea pun takpe ahh.. Hyatt Regency Kuantan pun sudah memadai..' Lebih kurang begitulah perbualan kami berdua satu ketika dahulu. Betapa kami sangat jatuh cinta akan tempat tersebut. Palace of The Golden Horses? The Mines? Grand Paragon Johor Bahru? Mereka semua tiada beach. Masih tidak dapat menandingi Hyatt Regency Kuantan. Itu I yang cakaplah. Setiap orang, punyai taste yang berbeda bukan? I do loved beach. Tiba-tiba teringat akan Surfers Paradise di Gold Coast nun. Pantai dia lagi happening. Juga interesting kalau mahu berjalan-jalan bersama pasangan di situ. Berjalan-jalan bersorangan sambil melayan MP3 lagu sentimental and tangkap leleh only di Surfers Paradise tersebut pun bolehh, heeee.








I'd better go now. I've to take my lunch. I think so lah kut.
Taklah lapar sangat tapi makan sekadar untuk menghilangkan rasa bosan.
Bolehkah begitu? Alamatnya naik 10 kilo lagilah berat gua. Mana taknya, bosan je makan, bosan je makan. Bila lah nak jadi, makan je bosan, makan je bosan. ;p

Currently aku macam kurang suka la bila orang tanya, cuti-cuti ni buat apa?
Boleh naik angin jugak masa mula-mula dulu. Lama-lama aku redha jelah. Dah orang nak tanya kannn, jawab je lerrrr.. Yelaa aku takde buat apa-apa kut cuti-cuti ni. Lepasan SPM lah katekaannn, mungkin ada yang busy carik parttime job kee.. Bikin lesen kereta keee.. Bagi bahagian aku pulak, pergi keje untuk carik duit lebih, memang dah sah-sah ayah dan ibu tak benarkan. Strictly NO kata mereka. Aku redha jelah pun. Tambahan pula, aku malas. Lagi enak bermalasan di rumah layan kebosanan Ha Ha Ha Ha Ha. Lesen kereta pulak, masuk bulan ni, dah empat bulan kut aku miliki lesen kereta tersebut. Tengok ah pasnih aku buat lesen lori pulak. Kalau orang tanya lagik cuti-cuti buat apa, aku jawab je pergi amek lesen lori. Habeh cite. Kah Kah Kah. Err, walaubagaimanapun, dah lama rasenye aku tak memandu. Macam terlupa kejap aku dah ada lesen P. Haihs.


Henpon aku maseh berada di workshop. Ceh. Rindu jugak ah kat dia walaupun haritu puas dia kena maki dengan aku sebab button 2 tiba-tiba cam cramp. Engkau bayangkan betapa banyaknya perkataan yang ada huruf A,B dan C? Cemane mahu texting dengan tenangnya? >:| (muke marah camni kut, bedal jelah)

Aku belum pulang buku text. Haha. Nanti ah, tunggu naik sekolah. Haha Shirok, kau pun belum pulang k! Hahaha.




Err, nak beritahu. Penting ni. PENTING.

Aku hanya ada satu je account facebook dan satu je account Myspace.
Kalau u ols ada terjumpa account yg lain macam je, tu bukan aku. Aku hanya guna default name Feeqa Hazwani di kedua-dua laman web komuniti tersebut. Bagi membuktikan kesahihannya, ni dia email aku;

Myspace: potter_cho@yahoo.co.uk (malu siak guna email ni, email form 2, hahaha)
Facebook: preciousfee@yahoo.com.

Bukan apa, aku perasan, ada beberapa orang yang aku kenal yang ada di dalam friendlist aku (Feeqa Hazwani) di Facebook, mereka turut ada di dalam friendlist 'Afiqah Hazwani' (bukan aku). Mutual friends yang sama. Yang tak mutual pun ada gak. Kira macam aku kenal orang tu dan berkemungkinan dia kenal aku cuma dia tak add account aku yang sebetulnya. Jadik, cuma nak beritahulah yek. Papehal, u ols pun boleh cam yang mana aku sebenarnya kan. Kay? :-)













Aku benci flash. Sebabtu gambar ni tokleh view beso-beso. Saje je letak. Tayang senyum. Bersedekah sekali-sekala. Hahahaa.