Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Sunday, October 4, 2009

Saat Fee dan Fea Dipertemukan

Sehari sebelum tibanya hari ini yakni pada tarikh 3 Oktober 2009, saya selaku Afiqah Hazwani Binti Md. Nordin merangkap pemilik blog ini, telah memilih untuk menemui kekasih hatinya yang bernama Ain Sofea Binti Sardan yang sangat teringin sekali ingin berjumpa.

Berkenalan lebih kurang setahun lamanya di laman web komuniti yang diberi nama Myspace oleh si Tom, akhirnya bertemu juga merpati dua sejoli ini bertempat di alamat 3, Jalan Ara 5, Taman Rinting, Pasir Gudang, Johor. (address dia I am not sure whether dia Pasir Gudang or Masai,hehe)


Mula-mula tengok dekat MySpace dia ni macam small & tiny je. Rupanya dia tall. Gambar atas ni jangan ah percaya saya lagi tinggi dari dia. Dia tinggi & kurus. Berketinggian lebih kurang 164 sentimeter bersamaan dengan 50 kilogram.


See? I am rendah, haha okay tipu, saya telah memendekkan diri sebab kalau saya meninggikan diri, camera tak dapat catch gambar saya.

Dia mempunyai lesung pipit di pipi kanan. Sangat comel sebab saya takde langsung lesung pipit.

Bonding kami sangat kuat. Persamaan terlalu banyak. Walaupun semalam kali pertama bertemu, tetapi untuk pengetahuan, kami sering berborak di talifon. Dia ni muka je ayu and nampak macam diam HAHA tapi kalau dah bercakap, memang tak stop. Kadang-kadang saya kena selit-selit je nak cakap dengan dia sebab dia cakap takde noktah. :'P

Antara persamaan kami ialah;
Nama kami mempunyai dua perkataan. Ain Sofea & Afiqah Hazwani.
Nama start dengan huruf yang sama.
Saya panggil dia Fea. Dia panggil saya Fyqa. Dua-dua huruf 'F'.
Lahir pada bulan yang sama yakni June & berbintang Gemini juga sama.
Tak suka subjek Additional Mathematics malah markah trial exam subjek Add Math pun lebih kurang sama cuma beza satu markah.
Berangan nak join Pencarian Covergirl Dara.com. (okay ini geli)
Berangan nak join Pencarian Gadis Melayu TV 9
(LAGI GELI!)
Banyak cakap especially bila jumpa orang sama kepala. (sama kepala?)
Suka pakai trench coat.
Tak boleh hidup tanpa eyeliner. Tak pakai bedak takpe, tanpa eyeliner siapalah kami.
Ops, sebelum terlupa, ketinggian pun lebih kurang sama.
Minah menggelabah alias cepat gelabah, hehehhh
Cakap laju kadang-kadang orang tak faham.
Adik beradik 2 perempuan 2 lelaki.
Pakai jam kat tangan kiri.
Pemakai setia Safi Balqis dah bertahun-tahun. (tu yang gedik nak join Pencarian Covergirl Dara.com tuuu, HAHA)

Walaubagaimanapun, antara kami masih juga terdapat perbezaannya.
Fea anak kedua, saya pertama.
Fea budak akaun, saya science.
Fea gebu, saya tidak, hahaha
Fea kurus, saya tidak kurus sangat, kahkah
Fea sekolah dekat sekolah kawalan, saya sekolah biasa jah :p
Fea pergi sekolah naik bas, saya pergi or balik sekolah ayah or ibu anta amek tapi kadang-kadang jalan kaki jeh.
Ibu Fea cikgu, ibu saya suri rumah sepenuh masa.
Fea ada lesung pipit, saya takde langsung!
Fea ada taik lalat atas bibir, saya taik lalat kat idung.
Kadang-kadang Fea guna Garnier tapi saya kadang-kadang guna Oxy.
(walaubagaimanapun, Safi Balqis masih yang utama!)


Sebelum terlupa, pakwe dia nama Syafiq tapi pakwe saya nama Shahir. Takkan pakwe pun nak sama kut -___-
Walaubagaimanapun, pakwe pun nak start dengan 'S'.















Fyqa happy sangat dapat jumpa Fea. Walaupun terlambat hampir satu jam nak sampai rumah Fea, Fea layan Fyqa baik sangat! Thanks buatkan Mi kari yang sedap sangat. Siap ada fishball tuuuu, hehe.



Semoga ada jodoh kita lagi untuk berjumpa sayang. Fea seorang sahabat yang hampir sempurna buat Fyqa. Terima kasih kerana menjadi seorang yang memahami and baik and banyak cakap pulak tuh. Hehe.













Dengan penuh rasa sayang dari Fee buat Fea,
:)