Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Friday, September 4, 2009

Oh, how I LOVE Sejarah

Siapa budak PMR tahun ni and kata SEJARAH susah memang nak kena betul dia! Awak patut bersyukur kerana SEJARAH awak itu hanya soalan OBJEKTIF. Nak kena ulang ke? Okay, its OBJEKTIF. Tak payah baca buku sangat pun takpe. Tak percaya? Buat macam Kakak Fee awak ni pernah buat semasa beliau PMR dahulu. Cukup ah buat banyak latihan, confirm A dalam tangan.


Saya menyampah ah tengok budak form 3 yang tak reti nak belajar and score A's for their bulat-bulat subjek. I mean, subjek yang soalan dia keluar hanya soalan OBJEKTIF. Peh, senang gila ah. Buat je so many exercises sebab soalan dia tak habis-habis yang sama. Dulu, saya baca soalan, tak baca jawapan lagi dah tahu jawapannya. Sebab tu dengan bangganya, semasa PMR dahulu, result SEJARAH saya adalah A. Tak tahulah A1 ke A2 kan.


Bersyukurlah pleaaaseeee. Betapa senangnya SEJARAH PMR. Sumpah senang. Rasa macam nak jadi form 3 lepastu terus keluar sekolah and terus masuk U takpayah jalani kehidupan form 5 yang full of misery neh.


Sepanjang kehidupan saya selama 17 tahun ini, tahun ini adalah tahun yang penuh dengan tekanan dan bebanan. Kecuali setelah tamatnya kertas terakhir Sijil Pelajaran Malaysia yang exciting tersebut. Awww. Nak pergi Australia again. Nak nak. Ohh, I missed ah Australia.



Kan best kalau saya buat exercise banyak-banyak before paper hari ini. Isk isk.