Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Tuesday, June 2, 2009

Finally, I Feel Better :)


Alhamdulillah. Aku paksa jugak untuk jogging tadi sebab duduk rumah tak buat apa-apa yang boleh menaikkan berat badan so baik kita jogging kan even tengah sakit-sakit..

Separuh pusingan dah mula termengah-mengah, dalam hati, Kenapa sesak sangat nafas nih? Adeh nak pengsan ke aku nih? Eh, okay stop jap, tarik nafas dan terbatuk-batuk sehingga sakit dada. Isy apalah aku ni sakit pun nak exercise. Isy isyy. Apa-apa pun, aku memang teruskan jugak jogging tu. Berpeluh jugaklah kan. Lepastu tiap kali lalu depan taska tu je budak-budak kecik tu mesti try nak ngorat (;p) Aku taktahulah kenapa, mungkin dia pelik kut tiba-tiba je aku selalu jogging kat situ kan. Akak, akak pakai tudung! Akak, nama siapa? Ala akak sombongnyaaa. Sebabnya, aku dengan muka garang terus meneruskan larian. Sebabnya lagi, Rah buat aku bengkeng. Sebab apa dia buat aku bengkeng? Sebab berkira sangat! Nyampah.

Lepastu lagi, nak pergi beli topuplah kononnya. Rah pun nak topup jugak sebab dia punya dah expired (ceh, nak cerita jugakkkk). Aku pun dah bape hari dah kan tak topup maxis tuh. Rinduu Kak Sheepa double triple. Kalau tak, ada je benda dia nak story since dia masuk matrix nih. So aku dengan Rah pun plan nak pergi kedai dekat-dekat situ je tapi risiko sumpah tinggi even kedai tu dekat. Apa risikonya?
ANJING. Berlambak gilalah lah kan bertempiaran semua.

Mula-mula aku cam, Em pergi jelah, dalam rumah je tuuu.
Rah pun, Okayy.. Jom..
Bedebah! Anjing tu kat luar lah. Blah blah!
Kak, kau boleh relax tak? Kang dia nampak, dia kejar laaa
Diam ah, lari bodoo..
Kau ni sengallah!

So aku pun lari. Rah ikut tapi menyumpah seranah. Anjing tu tak kejar punn. Saja buat gimik sikit.. ;p

Atlast, kitorang pun sama-sama berjalan kaki menuju kedai topup yang sumpah jauh lah kan. Risiko nak kena culik pun tinggi. HAHA. Okay bergurau.

Jalan punya jalan Rah asyik membebel je.. Mungkin sebab dia rimas dengan sikap aku yang asyik menggelabah tak tentu pasal ni kan. Weh bawah lori tu kut-kut ada anjing, kau tengok-tengokkan.. WEH! WEH! Keretaaaa.... Weh tengok tu! Eiiii..

Kau ni kenapa kak? Bukan ada pape pun. Rasa tak selamat ah jalan dengan kau ni. Baik ikut jalan tadi even jalan tu banyak anjing. Eii eiiiiii! Rimasnya!

Diam ah. Kau nak ikut kan?

-.-

And atlast, selamatlah credit masing-masing terisi even memang banyak gilalah dugaan -,-



















Haha okay pergi dulu ya. Jumpa di post akan datang tentang cara-cara membikin Mushroom Soup semasa ketiadaan ibubapa dan dua ekor adik lelaki useless di rumah, HAHA. Ha! Lupa nak cerita ni haa, bila kita exercise masa sakit, means buat akitiviti mengeluarkan peluh semasa tidak sihat, tubuh akan cepat berasa okaayyy. Percaya taww. Serious berkesan, alhamdulillah :)

Anyway.....






Tiba-tiba, masa mandi tadi ternyanyi lagu ni. Tiba-tiba terasa menusuk kalbu. Tiba-tiba terasa sayu. Tiba-tiba teringat dia..

:D