Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Thursday, May 14, 2009

In memories..

Saya tak berani masuk tempat ni. Nanti habis baju sekolah saya yang putih bersih tuh.
Untuk pengetahuan, saya hanya mengsnap gambar dari tingkap yang terbuka.
Mujur tangan saya slim :P
Saya dah cerita ini story. Sila klik.


Nampak tingkap itu? Ya. Di situlah si pengkhianat memecahkan salah satu tingkap di situ lalu membakar langsir.
Aircon itu cair lalu mengeras.


Di kanan itu tempat cikgu Biology saya tidak silap!
Cikgu kata kalau PEKA Bio kitorang hangus, kitorang kena buat balik daripada PEKA form 4 punya. Gilaa...



Even ni bahagian yang boleh dikira terselamat daripada kebakaran, tapi debu & jelaga dia memang dahsyat.


Punca kebakaran adalan di tempat ni. Saya snap di tingkap yang kena pecah tuh.
Tidak dikemas lagi kerana polis tidak membenarkan. Mereka mahu mencari bukti. Nahaslah si pengkhianat.


Masih basah dek pancutan air bomba. Sudah 5 hari berlalu, tetapi airnya masih tidak kering. Bayangkan betapa tebalnya api ketika itu.
Kalau perasan, ada kasut Cikgu Sakdiah kat situ. Kaler pink. Haha. Cikgu-cikgu perempuan memang suka simpan kasut bawah meja. Ngee




Nani tergelak sakan ketika melihat aircon yang mencair paling dahsyat ini. Ya. Bentuknya pabila diperhatikan sangat mencuit hati. HAHA.


















'Woi! Blah blah. Laki Anita Baharom datang!'
Hah? Mana? Mana? Saya kelam kabut simpan phone dalam pencil case.

Ohhh Cikgu Amir. Kongajo betul Shiro kata muka Cikgu Amir cam Anita Baharom punya laki.


Cikgu: Hello girls. Buat apa kat sini? Melihat-lihat tempat kejadian?

Me: Erk yeahh. Tengok-tengok. Sadis betul kan cikgu? Isy, siapa yang nak bersihkan ni? Kalau buat gotong-royong pun belum tentu saya nak datang cikgu!

Cikgu gelak.

Cikgu: Pihak sekolah panggil kontraktor bersihkan. Awak jangan risau. Cikgu-cikgu menderita sekejap jek.

Nadd: Habistu cikgu-cikgu duduk mana? Bersepahlah?

Cikgu: Yeah. Saya duduk surau. Ada yang dekat bilik exam, bilik kh, bilik kaunseling, library.. Haihh..

Me: Tapikan cikgu, kat situ punca kejadian kan? Cermin tu memang belum fix lagi ke before kejadian? Tu yang dorang amek kesempatan kut..

Cikgu: Eh nono. Cermin yang pecah duluu tu dah fix pagi jumaat tu dah cantik dah. Malamnya je dorang pecahkan balik..

Me: Kejam betul kan? Haihhh..
Eh okaylah cikgu, we all ada paper ni. Byeee, thank you cikgu sebab sudi share informations dengan kitorang!

Cikgu: Yeah hehe its okay. Good luck paper physic ya!







And kitorang pun menuju ke class and ready for physics paper.
Bytheway kan, hari-hari saya and Shiro melawat bilik guru. Sedihhh..
And tadi jumpa aunty cleaner..

'Eh you tengok-tengok kenapa? Tolonglah aunty.. Tengok tangan aunty ni..'
Sambil mengunjurkan tapak tangannya yang hitam belegam dek jelaga.
'Erk hehe. Sorryla aunty kitorang memang nak tolong tapi.....'
'Apa? You nak bedak tak? Tak mainlah muka kaler macam you. Meh sini aunty nak sapu bedak kat muka you.'
Mengunjurkan lagi tapak tangan berdebu busuk bau karbon itu!
'Aunty kejaammmmmm! Haha'



Kasihan aunty cleaner. Bila tengok bilik guru, larat ke orang nak bersihkan? Isy banyak benda rosak, nak tukar itu ini.


I wish i'm a millionnaire.....