Yours Truly;

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Monday, March 9, 2009

Family Day

7 March- 9 March 2009.

Tak tahu pulak aku Family Day kali ni buat dekat satu tempat di Janda Baik yang pada aku penuh dengan suasana kampung. Jauh sama sekali dengan hiruk pikuk kota, asap kenderaan & sebagainya. I was thought yang memanglah ianya adalah chalet kan tapi seriously tak sangka chalet ni chalet yang paling tak berapa nak chalet aku pernah jumpa. Ngee.

Sebab pada aku tempat ni sekali pandang dah nampak cam scary jek sebab jauh di dalam kawasan hutan & aku terfikir gak kalau tempat-tempat macamni sebulan sekali pun mesti susah orang nak datang so 'makhluk-makhluk' tu mesti jadi penghuni tetap kat sini kan? Hee. Alhamdulillah so far takde pape pun even aku selamba je dengan Rah round kawasan tu malam-malam.



Kitorang sampai je dah around 7.30p.m sebab bertolak from JB dalam 2.30 kut. Dapat bilik je aku dah quite cam,'Ala takbestnyee..' Haha. Bilik ni dah sah-sah jarang orang duduk kan tu yang cam aku kata tadi, S C A R Y. Berhabuk,cicak sebesar dua jari lelaki dewasa banyak berkeliaran (dah seakan spesies iguana kut), tikus, tak lupa juga spesies pacat yang kurus tuh. Very the kurang selesa tapi alhamdulillah menatang-menatang tu tak kacau manusia cam kitorang ni. Cuma sekali sekala mereka menonjolkan diri apalah salahnya. Mereka sebahagian daripada makhluk Tuhan juga :)

Sampai je solat Maghrib, siap-siap untuk dinner. Tapi aku dan Rah keluar jap & duduk kat satu bangku berdekatan dengan pokok sundal malam. Waahhh kebetulan bunganya memang wangi malam-malam je & pada aku harumnya sangat memikat. Berlambak rupanya pokok tu kat situ. Kalau ada kat rumah aku satu best niyh.

Masa tengah lepak-lepak ni la terserempak dengan Abang Moon buat pertama kalinya. Ngehngeh. Nampak macam nerd gila tapi sumpah dia ni lawak habis sebab masa malam pembahagian kumpulan tu dia ni paling takboleblah skali. Muka ala-ala Nabil Mentor, attitude pulak copy paste dengan Nabil Raja Lawak. HAHA kitorang memang tak stop gelak ah tengok dia ni.

Malam tu dapat satu group dengan ayah. Tak best kut sebab macam tak gempak je. Ngaha. Pastu esoknya atas rayuan ibu, aku,Rah & adik masuk group ibu. Best! Sebab ada Abang Moon yang selenge dengan Abang Shahrul. Abang Shahrul pulak muka copy paste dengan Abang tangan lawa beloved aku tuh. Aku ingat aku sorang je yang perasan rupa-rupanya Rah pun mengakuinya. CUMA, Abang Shahrul tembam duh. Serta agak buncet mungkin. Abang lagi satu slim je. Lepastu nama pun kalau boleh nak dekat-dekat en. Shahrul & Shahir. :D


Pagi ni nak start aktiviti pertama. Tema adalah hijau. Kat sini makan superb-superb. Kalau ada nasik goreng, ada mee gorenglah pulak. Tak sah tak amek dua-dua. Lol.
Yeah get ready to the games!



Abaikan :D


Ni pulak masa tarik tali JB verses Bangi. Okay. Ayah ada dua office rupanya. Satu di Skudai,Johor & satu lagi di Bangi. Mende tah aku tak tahu en. Baru haritu tahu. So yang join ni memang raaamaaii. Happening gila lah! Hah yang best,JB banyak menang ehh termasuk tarik tali. Mungkin sebab staf-staf di JB ni body mantap-mantap punyaa.


Ceycey ayah. Disebabkan aku yang menjadi cheerleader untuk tarik tali ni, JB menanggg okaayyy. Kehkeh.


Ni pulak game penentu untuk menentukan whether group ayah or group Uncle Zali yang menang. Quite menyesal kut sebab group ayah yang tak gempak tu agak terror juga ahli-ahlinya. Wahwah takpe Abang Moon & Abang Shahrul ada di group saya :P


Hihi takde kerja macamnilah ^.^


WOI! Ni part yang paling takpuashati. Cemane niyh Rah? Boleh pulak kau naik dengan Abang Shahrul? Kau pergi dengan Abang Moon tak bole ke hah?


Uncle Zali siap jerit : 'WOI Din! Shahrul peluk anak kau Din!'
Ngehngeh Abang Shahrul sengih je.
Rah dah suka en. Okay sejak aktiviti tu, diorang adalah scandal.
Ngee


Muka gembira scandal Abang Shahrul. Menyammmm. Haha.
Btw, sungai ni memang tempat aku & Rah feeling-feeling kalau tengah bosan.
Sejukkk. Besttt.


Sukaneka kanak-kanak bawah 13 tahun. Ingatkan nak join. Tapi dah melebihi had umur lah pulak. Seriously aku tak pernah main tiup-tiup tepung dapat gula niyh.
Iskkk.


Bangga la tuh. Podaahhh.


Ibu, i love you. Rah, erk.
Abang belakang tu aku gelarkan Abang Over sebab dia kerap terover-acting. Lol :D


Muka pemenang tarik tali. Gedik gila ayah. Muahaha


Nak jugak buat tangan macamtu. Euwww ;)


Seusai segala games, masa untuk berkubaannggg. Okay air ni takde chlorine eh. Natural water gituu. Bersih sebersihnya. Tapi aku tak join. Segan gila. Ngaha.
Oh maak. Uncle Zali menyerlahnya bhai. Takbo Takbo Takbo :D


Alalalala~


--------------------


Oraite. Malam terakhir tu malam ape tah. Lupa. Ada pertandingan karaoke segala bagai. Sampai-sampai aku tengok semua orang pakai gila formal ah! Aku tanya ayah,'Ayah, malam ni pakaian ada tema ke? I mean tema formal. Tengok semua orang pakai lawa-lawa je'. Ayah cakap dia pun tak tahu. Family kitorang je pakai simple-simple en. RUPANYA malam tu memang kena pakai lawa-lawa sebab kalau bernasib baik boleh dapat King Of The Night takpun Queen Of The Night. Podaahh. Aku pakai tee dengan track suit je. Miahaha. Selendang tak lupa hehh.

Tapi aku peduli apa? Aku siap join karaoke doh. Untuk warming up aku nyanyi Selamat Jalan Romeo. Phewwhhh Abang Shahrul bagi bunga tuu. Sorry Rah! Ngahah. Tapi lagu untuk pertandingan aku bawak lagu Menghitung Hari by Kris Dayanti. Okay. I can feel the song sebab erk em em adelaa sebab apa. Luckily, aku dapat 2nd place. Kalah dengan Uncle Zali yang suara ala-ala Awie gituu. Ngeee~

Abang MOONNNNN! Hehe dia bawak lagu Def Gab C yang ada lirik, 'Namamu meraahhhh'. Mende tah. Superbbb! Sebab dia joget ala michael jackson gituu. Comel la Abang Moon :)




Suasana malam terakhir.


Ya. Bunga sundal malam. Harum seharum harumnyaa. Kalau orang bagi bunga ni kat aku alangkah smartnya. Ngeahaha.


--------------------


Tiba dah hari terakhir. Berkumpul di dewan untuk majlis penyampaian hadiah & sebagainya. Takde kerja, snap gambar budak-budak comel jap.

Tak tahu apa nama budak ni. Tapi comelll & nottyy sangatt.


Ni adik dia. Nottyyy & Cuteee jugaakk. Hihi


Ha, ni budak yang paalinggg aku berkenan. Dia baikk je tak banyak ragam. Aku perhati je dia masa dia nyanyi twinkle twinkle little star :) Dia ni bukan setakat comel tapi kecik-kecik dah terserlah kecantikan dia. Aku confirm punya dah besar nanti muka dia ala-ala Diana Danielle.

Nama dia IMAN NAZURAH. Gebu gilaa. Kalaulah anak aku ni. Wahaha.


Saja je nak tayang Abang Moon dengan Abang Shahrul.
Ngehngeh


Abang sebelah Abang Shahrul tu quite good looking gak tapi muka ala-ala kasanova je. Gerunnn. :P


With Us. Cariklaa Cariklaa.


Without Us.


Elleh tak jealous punnnn


Konon-konon dogwalk lah tuh. Ehh silapp :D


Yay. Nak balik dah. Rindu katil,bantal,bantal peluk dan sebagainya!
Family kitorang yang paling lambat sampai dan paling awal balik. Ngehngeh.
Tata.





p/s; Unfortunately balik je dari Janda Baik, mulut aku sakit-sakit.
Thought kena ulser mulut tapi rasa macam nak tumbuh gigi terakhir je.
I mean gigi graham terakhir.
Kat gusi atas belah kanan.
Bapak ah sakit dia takboleblah.
Otak belah kanan, telinga kanan & tekak kanan menderita.
Iskk.
Shiro pulak asyik melawak.
Saje nak buat aku gelak.
Sakittt dol.
Kongajo mungg.